Ocenění „Superbrands“ pro značku PRE

Připomeňme, že Superbrands je nejuznávanější nezávislou globální autoritou v oblasti hodnocení a oceňování obchodních značek. Titul Supebrands je znakem speciálního postavení a uznáním vynikajícího postavení značky na lokálním trhu. Pečeť Superbrands získají značky s vynikající pověstí – zákazníci si s nimi spojují významné hodnoty a mají k nim osobní vztah. Od svého vzniku ve Velké Británii si projekt získal celosvětové uznání a dnes je cena Superbrands uznávána jako speciální ocenění, které na základě sjednocených kritérií a metod každoročně identifikuje nejlepší z nejlepších značek v téměř 90 státech na pěti kontinentech. Poprvé jsme ocenění získali v roce 2016. A v roce 2019 se nám podařilo tuto cenu opět vyhrát. Máme tak právo používat pečeť Superbrands po celý rok 2019.

Udělení titulu Superbrands daného roku předchází několikastupňové výběrové řízení. Do programu Superbrands se jednotlivé značky nemůžou přihlásit. Při nominaci se vychází z databáze všech registrovaných obchodních trade-mark značek, kterou pro tento účel uvolní Úřad průmyslového vlastnictví. Společnost Bisnode, přední světový poskytovatel obchodních informací, na základě obchodních dat a výsledků vytvoří seznam nominovaných kandidátů. Dalším krokem je spotřebitelský průzkum, jeden z nejdůležitějších prvků výběrového řízení, v rámci kterého agentura GfK Czech Republic na základě známosti a obliby zúží výběr na seznam semifinalistů. Konečné slovo při udělování titulů Superbrands v daném roce má odborná komise Brand Council. Na konci hodnotícího procesu získávají spotřebitelské značky ocenění Superbrands, podnikatelským značkám je udělen titul Business Superbrands.

Pro Skupinu PRE je velmi cenné, že především z výzkumu společnosti GfK mezi zhruba tisíci respondenty vyšla značka PRE jako ta, která si zaslouží uznání a ocenění. Potěšitelné je také to, že podobně značku PRE hodnotila i komise složená z profesionálů z oblasti byznysu, marketingu a komunikace, médií a marketingového výzkumu. Členové komise ohodnotili značku z pohledu její známosti, budování, inovace a prestiže.

„V nejbližších dnech budeme v oddělení PR chtít nejen nás všechny zaměstnance Skupiny PRE, ale i naše zákazníky a širokou veřejnost s oceněním Supebrand seznámit formou umístění pečetí na naše komunikační materiály, letáky a reklamní sdělení všeho možného druhu tak, abychom obecně prezentovali náš aktivní přístup, profesionalitu a vzájemnou důvěru,“ říká Petr Holubec, vedoucí oddělení PR.

Program Superbrands obnovil své působení v České republice v roce 2013. Od roku 2014 jsou značky vyhodnocovány nejen v kategorii spotřebitelských, ale také v oblasti podnikatelských či průmyslových (B2B) značek. Zatímco první z nich jsou veřejně známé a spotřebitelé se s nimi setkávají den co den v maloobchodním sektoru či sektoru služeb, podnikatelské značky jsou důležitými hráči ve specializovaných odvětvích průmyslu, zemědělství a obchodu. Spotřebitelské a podnikatelské Superbrands daného roku představují absolutní špičku mezi konkurencí. Titul Superbrands vyslovuje obdiv a skládá upřímnou poctu výsledkům společností v oblasti budování úspěšné značky. Nejdůležitějším cílem organizace Superbrands je nejen vzdát hold nejúspěšnějším značkám v oblasti brandingu, ale také uvést do středu pozornosti spotřebitelů a odborné veřejnosti mimořádně silné značky působící na českém trhu a prezentovat příklady hodné následování pro účastníky trhu, kteří by se rádi rozvíjeli a inspirovali od nejlepších.

Získání ocenění Superbrands pro značku PRE je jistě potěšitelné a uspokojující. Je pro nás dalším ze signálů, že ve Skupině PRE postupujeme správným směrem a patříme do elity českého byznysu. Na druhou stranu je to bezesporu závazek pro každého z nás, který nás nutí nepolevit v nastoupeném úsilí, zvyšovat kvalitu své činnosti a posouvat nastavenou laťku povědomí o značce PRE výš a výš.