Výňatek z tiskové zprávy WebTop100, Praha 26. 9. 2006
Soutěž WebTop100 ukázala, jak si stojí firemní internetové prezentace.
V pátém ročníku soutěže WebTop100 zvítězila v celkovém žebříčku společnost Pražská energetika, a. s., s firemní prezentací www.pre.cz. Na druhém místě skončila prezentace Komerční banky, a. s. (www.kb.cz), a na třetím T-Mobile Czech Republic a. s. (www.t-mobile.cz)
V soutěži bylo dále vyhlášeno devět oborových žebříčků a Marketingová trefa za nejlepší marketingovou hodnotu prezentace.
V letošním ročníku WebTop100 byla změněna metodika i způsob hodnocení přihlášených firemních prezentací. Každý web přihlášený do oborových žebříčků prošel hodnocením pěti odborných porotců, kteří se zaměřili na hodnocení designu a grafiky, technického řešení, použitelnosti, marketingové hodnoty a obsahu prezentací. Odborná hodnocení proběhla na základě předem vytvořené komplexní metodiky. Obsahu firemních prezentací byla v letošním roce věnována značná pozornost, a proto organizátoři soutěže oslovili pro každou kategorii specialistu v daném oboru (žurnalistu či konzultanta), který provedl oborové zhodnocení.
„Je zajímavé srovnávat úroveň firemních prezentací v loňském roce a nyní. Protože cyklus obnovy či rekonstrukce firemní prezentace činí obvykle 2 roky, vítěznými weby se většinou staly ty, které byly dokončeny teprve nedávno. Až na výjimky pak byly nominovány prezentace realizované specializovanými webovými firmami a nikoli přímo ve společnostech, což je nepochybně trend vedoucí k vyšší kvalitě," říká Jakub Ditrich, předseda poroty WebTop100.
Každý z přihlášených účastníků oborových žebříčků WebTop100 obdrží od odborných i obsahových porotců slovní hodnocení prezentace s doporučeními pro její úpravy a další rozvoj.
Každý ročník WebTop100 je zakončen celodenní odbornou konferencí. Ta se letos uskuteční 7. listopadu v PwC BusinessCommunityCenter a její téma zní Web jako marketingový nástroj. Na konferenci vystoupí například Shadi Abou-Zahra z mezinárodního standardizačního sdružení W3C, nebo zástupce evropského Google.
Informace o konferenci a kompletní žebříčky WebTop100 naleznete na adrese www.webtop100.cz.
Pořadí | Firma | URL adresa |
---|---|---|
1 | Pražská energetika, a. s. | www.pre.cz |
2 | Komerční banka, a. s. | www.kb.cz |
3 | T-Mobile Czech Republic a. s. | www.t-mobile.cz |
4 | ČEZ a. s. | www.cez.cz |
5 | Robert Bosch odbytová s. r. o. | www.bosch.cz |
Pořadí | Firma | URL adresa |
---|---|---|
1 | Pražská energetika, a. s. | www.pre.cz |
2 | ČEZ, a. s. | www.cez.cz |
3 | E.ON Česká republika, a. s. | www.eon.cz |
4 | RWE Transgas, a. s. | www.rwe-transgas.cz |
5 | Severočeské doly a. s. | www.sdas.cz |
Cenu Marketingová trefa získala v letošním ročníku prezentace společnosti ŠKODA AUTO a. s. (www.skoda-auto.cz).
Porota WebTop100 pracovala v roce 2006 ve složení:
Odborná porota | Obsahoví porotci |
---|---|
Jakub Ditrich (předseda) | Ondřej Běhal (Auto-Moto) |
Jan Vetyška (odborná kritéria) | Julius Přenosil (Transport) |
Luboš Plotěný (odborná kritéria) | Mirek Jahoda (IT) |
Jan Rambousek (design a grafika) | Filip Šatra (Telekomunikace) |
Tomáš Tržil (technické řešení) | Jan Vanda (Utility) |
Dario Sapienza (použitelnost) | Martin Jašminský (Průmysl) |
Tomáš Jindříšek (marketingová hodnota) | Petr Zámečník (Finance) |
Helena Wudyová (Shop&Retail) | |
Vladimír Matějíček (Veřejná správa) |