Informace pro spotřebitele

  1. Pokud byla smlouva o dílo na výstavbu FVE, dodání a montáž tepelného čerpadla, klimatizační jednotky, plynového vytápění, ohřevu vody nebo elektrického vytápění pomocí elektrokotle (dále jen „smlouva“) mezi námi, tj. společností PREenergo, a. s., IČO: 25677063, se sídlem Na Hroudě 2149/19, Strašnice, 100 00 Praha 10, tel. 267 053 464, e-mail - tepelnestudio@pre.cz (dále jen „my“ nebo také PREenergo“) a Vámi, jakožto spotřebitelem, uzavřena distančním způsobem nebo mimo naše obchodní prostory, máte následující práva:
    1. Právo odstoupit od smlouvy
      1. Máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů, případně ve lhůtě 30 dnů, pokud byla smlouva uzavřena při nevyžádané návštěvě ve Vaší domácnosti. Tato lhůta běží ode dne uzavření smlouvy.

      2. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nás musíte o svém odstoupení od smlouvy informovat formou jednostranného právního jednání:
        • osobně v Centru služeb PRE na adrese Jungmannova 747/28, 110 00 Praha 1,
        • dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu Jungmannova 747/28, 110 00 Praha 1 (Centrum služeb PRE),
        • emailem na adrese: tepelnestudio@pre.cz
        Doporučujeme použít níže uvedený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy (není to však povinností).
        Na uvedené adresy můžete rovněž adresovat případné podněty, stížnosti apod.

      3. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
    2. Důsledky odstoupení od smlouvy
      1. Pokud odstoupíte od této smlouvy, vrátíme Vám bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám došlo Vaše oznámení o odstoupení od smlouvy, všechny platby, které jsme od Vás obdrželi. Pro vrácení plateb použijeme stejný platební prostředek, který jste použil(a) pro provedení počáteční transakce. V žádném případě Vám tím nevzniknou další náklady. Pokud jsme Vám dodali jakékoli zboží, platbu vrátíme až po obdržení vráceného zboží nebo prokážete-li, že jste zboží odeslal(a) zpět, podle toho, co nastane dříve.

      2. Pokud jsme Vám dodali jakékoli zboží, toto zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám došlo odstoupení od smlouvy, zašlete zpět. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud nám odešlete zboží zpět před uplynutím 14 dnů. Ponesete přímé náklady spojené s vrácením dodaného zboží. Odpovídáte pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.

      3. Pokud jste nás požádal(a), aby poskytování služeb začalo během lhůty pro odstoupení od smlouvy, zaplatíte nám částku úměrnou rozsahu poskytnutých služeb do doby, kdy jste nás informoval(a) o odstoupení od smlouvy, a to v porovnání s celkovým rozsahem služeb stanoveným ve smlouvě.
  2. Subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů a dozorovým orgánem je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz). Více informací o takovém řízení a Vašich právech můžete nalézt v zákoně č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „ZOOS“), zejména v ustanoveních § 20n a násl.

  3. Jako spotřebitel máte následující zákonná práva z vadného plnění:

    Dle ustanovení § 2617 a § 2615 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „OZ“) má dílo vadu, neodpovídá-li smlouvě. Má-li dílo při předání vadu, zakládá to povinnosti zhotovitele z vadného plnění; přechází-li však nebezpečí škody na objednatele až později, rozhoduje doba tohoto přechodu. Po této době má objednatel práva z vadného plnění, způsobil-li vadu zhotovitel porušením povinnosti. O právech objednatele z vadného plnění platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Objednatel však není oprávněn požadovat provedení náhradního díla, jestliže předmět díla vzhledem k jeho povaze nelze vrátit nebo předat zhotoviteli.

    Vaše zákonná práva z vadného plnění jsou upravena dále především v ustanoveních § 2099 a násl. OZ, resp. § 2158 až 2174 OZ, kde se mimo jiné hovoří o Vašich právech ve spojitosti s jakostí při převzetí díla (Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, pokud bude předmětem díla stavba pak do dvou let, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně).

    Kde je dále upraveno Vaše právo vytknout vadu, která se na věci, resp. díle, projeví v době dvou let od převzetí díla.

    Dále jsou zde upraveny jednotlivé způsoby odstranění vady díla a Vaše práva s nimi související (zejm. § 2169 až § 2171 OZ), které budou užity přiměřeně vzhledem k povaze díla.

    Vadu díla můžete vytknout primárně nám, a to:
    • osobně v Centru služeb PRE na adrese Jungmannova 747/28, 110 00 Praha 1,
    • dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu Jungmannova 747/28, 110 00 Praha 1 (Centrum služeb PRE),
    • emailem na adrese: tepelnestudio@pre.cz
    Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě zhotovitele nebo v místě pro Vás bližším, vytknete vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.

    Vaši reklamaci, včetně odstranění vady, vyřídíme nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na delší lhůtě.

    Právo z vadného plnění Vám však nenáleží, pokud jste vadu sám způsobil(a). Vadou věci, resp. díla, není opotřebení způsobené jeho obvyklým užíváním.
    Práva z vadného plnění, které Vám příslušejí přímo ze zákona, nejsou dotčena eventuálním poskytnutím smluvní záruky za jakost. Smluvní záruku za jakost Vám nejsme povinni poskytnout.

    Pokud Vám smluvní záruku na jakost díla na základě smlouvy poskytujeme, jsou její specifické podmínky upravené ve smlouvě, případně v naší nabídce.

  4. Při nákupu elektrozařízení určených k použití v domácnostech Vám umožníme bezplatně odevzdat ke zpětnému odběru použité elektrozařízení v místě dodávky nového elektrozařízení, a to ve stejném počtu kusů podobného typu a užití.
    Máte rovněž možnost vrátit elektrozařízení, baterie či akumulátory na jiných místech k tomu určených v příslušné obci nebo u jiných osob s povolením pro zpětný odběr elektrozařízení. Elektrozařízení, baterie nebo akumulátory nesmí být odstraňovány spolu se směsným komunálním odpadem, ale musí být odkládány na místech k tomu určených.
    Jakožto prodejce elektrozařízení určených k použití v domácnostech zajistíme v naší prodejně Centrum služeb PRE bezplatný zpětný odběr odpadního elektrozařízení pocházejícího z domácností, pokud žádný z jeho vnějších rozměrů nepřesahuje 25 cm, bez ohledu na výrobní značku a bez vázání na nákup jiného zboží.

Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy  (44 kB)