Nahlášení samoodečtu

Co je to samoodečet?

Samoodečet znamená, že zjistíte stav Vašeho elektroměru, nebo plynoměru samostatně a odečtené hodnoty nám sdělíte.

Kdy je samoodečet vhodné nahlásit?
  • pokud nejste v době odečtu k zastižení doma a Vaše měřící zařízení není přístupné, nebo
  • pokud došlo k změně ceny energií a chcete nám nahlásit stav v den změny.
Jak provést odečet Vašeho elektroměru či plynoměru?
Co se stane, když nenahlásím pravidelný (fakturační) odečet včas?

Pokud nemůže provést řádný odečet náš technik a ani vy nám nenahlásíte stav elektroměru či plynoměru, tak pro vyúčtování spotřebu určíme odhadem. Využijeme k tomu typové diagramy dodávek.

Co jsou typové diagramy dodávek (TDD)?

Typové diagramy vyjadřují průměrný průběh roční spotřeby. Byly vytvořeny na základě provedených měření u velké skupiny zákazníků. Jejich cílem je sledovat, jak se v čase mění spotřeba odběratelů.

Přejete si mít přesně rozdělenou spotřebu, když se mění cena?

Pokud dochází ke změně v regulované či obchodované části ceny, můžete nám nahlásit samoodečet. Díky tomu bude možné přesně rozdělit Vaši spotřebu (v původně platných a nových cenách).

Jak mohu nahlásit samoodečet elektroměru či plynoměru?
  • On-line
    Pro snadné a rychlé nahlášení stavu měřícího zařízení využijte on-line formuláře.
  • Telefonicky
    Odečet měřícího zařízení nám můžete nahlásit také telefonicky na naší Zákaznické lince – tel.: 800 550 055 (Po - Pá 7-20 hod., dále záznamník).