- Co je to samoodečet?
Samoodečet znamená, že zjistíte stav Vašeho elektroměru, nebo plynoměru samostatně a odečtené hodnoty nám sdělíte.
- Kdy je samoodečet vhodné nahlásit?
- pokud nejste v době odečtu k zastižení doma a Vaše měřící zařízení není přístupné, nebo
- pokud došlo k změně ceny energií a chcete nám nahlásit stav v den změny.
- Jak provést odečet Vašeho elektroměru či plynoměru?
- Co se stane, když nenahlásím pravidelný (fakturační) odečet včas?
Pokud nemůže provést řádný odečet náš technik a ani vy nám nenahlásíte stav elektroměru či plynoměru, tak pro vyúčtování spotřebu určíme odhadem. Využijeme k tomu typové diagramy dodávek.
- Co jsou typové diagramy dodávek (TDD)?
Typové diagramy vyjadřují průměrný průběh roční spotřeby. Byly vytvořeny na základě provedených měření u velké skupiny zákazníků. Jejich cílem je sledovat, jak se v čase mění spotřeba odběratelů.
- Přejete si mít přesně rozdělenou spotřebu, když se mění cena?
Pokud dochází ke změně v regulované či obchodované části ceny, můžete nám nahlásit samoodečet. Díky tomu bude možné přesně rozdělit Vaši spotřebu (v původně platných a nových cenách).
- Jak mohu nahlásit samoodečet elektroměru či plynoměru?
- On-line
Pro snadné a rychlé nahlášení stavu měřícího zařízení využijte on-line formuláře. - Telefonicky
Odečet měřícího zařízení nám můžete nahlásit také telefonicky na naší Zákaznické lince – tel.: 800 550 055 (Po - Pá 8-18 hod.).
- On-line